Favorieten - Zoeken - FAQ - Contact
Welkom op Het Leukste Motor Forum van Nederland.
Je bekijkt de site nu als gast waardoor je geen toegang hebt tot het openen van nieuwe topics of het plaatsen van reacties etc. Wacht niet en registreer je nu snel op MotorNederland.nl!
Ga Terug   Het Leukste Motor Forum van Nederland > Algemeen > Techniek

Techniek Stel je technische vragen over dingen als banden, uitlaat mods, veranderingen..

Antwoord

Onderwerp Opties
Oud 12-03-2007, 00:22   #1
Ka100
L-plaat rijder

Suzuki gsx 1100 ef
hallo iederen,

Ik heb een gsx 1100 ef uit 87 en ik heb een problempje (zo begin altijd, toch? )

Since vorige jaar ben ik bezig met mijn motor. Een beetje spuiten (frame, achter brug enz.) motorblok open gemaak door een problem in de versnelingsbak, nieuwe banden, en heel veel kleine en grote dinges, jullie weten ook, je begin met iets en dan . Afgelopen week was mijn motor "finally" klaar. Ik was blij en trots op mijzelfde, dus deze weekend om echt te afmaken was ik van plan om de carburateurs te afstellen... Alles bij, vacuum meters, schroefendraaien ... en dan CHAOS . Op een geven momeent als ging slecht, stationair, afsteling alles dus. Nu is slechter dan het was.... Einde verhaal, kan iemand mij helpen? Ik weet het niet meer... De vacuum meters bv gaan constant op en neer, dus geen duidelijke lezen, de motor loopt heel slecht, misfiring, enz. Heb ik wel alles gedaan volgens de handboek dat ik heb gekocht van haynes... maar jongens ik weet het niet meer....

Sorry voor de lang verhaal, maar

Ka100 bavel
Ka100 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2007, 10:44   #2
pepe
yihaaaaaaaaaaaaa

pepe's Avatar

Solex Superduke 999
ik zou denken valse lucht als de meter zo heen en weer schommelen, heb je de rubbers al na gekeken op scheuren en eventuele lekkages? ik weet niet waar e vandaan komt , maar anders even MWS bellen in almere die weet er vast wat meer van te zeggen, succes.

It's Orange time.. KTM ready to race
pepe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2007, 10:51   #3
pascal s
Two wheels FASTER

pascal s's Avatar

gsx-r `99
weg brengen en laten doen
Oud 12-03-2007, 13:22   #4
MDevil
Fotoholic

MDevil's Avatar
    MN Donateur!
Solex
Lees deze eerst eens door als je wil, wij stellen het op prijs als je je ook even voorstelt.

http://www.motornederland.nl/forum/showthread.php?t=9

Tot die tijd gaat dit topic op slot.

Kan het dat ik u ban ?

MDevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-03-2007, 23:19   #5
Ka100
L-plaat rijder

Suzuki gsx 1100 ef
Bedank voor jullie reacties en de informatie over de regels van de forum...

De slangen zijn nieuwe en de vacuum meters ook, pepe. De meters heb ik zelf gemaakt maar heb ik misschien iets niet goed gedaan...

Je heb ook gelijke, Pascal s, en dat zal mijn last oplossing, maar will ik toch proberen met die meters... Ik ben monteur van beroep en mec. is geen oude news voor mijn... Ok van afstellen van carburateurs misschien wel

Ka100, bavel
Oud 14-03-2007, 18:10   #6
R.Fietser

mag ik vragen waar je vandaan komt, gezien je typ 'accent'
  Met citaat antwoorden
Oud 14-03-2007, 19:11   #7
pascal s
Two wheels FASTER

pascal s's Avatar

gsx-r `99
Citaat:
Orgineel gepost door R.Fietser
mag ik vragen waar je vandaan komt, gezien je typ 'accent'

bavel
Oud 15-03-2007, 16:37   #8
Ka100
L-plaat rijder

Suzuki gsx 1100 ef
Ik kom uit portugal, maar ik woon ruimte 5 jaar in bavel... echt en mooie dorp

Ben ik vandag geweest bij de winkel waar ik heb de vaccummeters gekocht, en ze zeggen dat het beste is vacuummeters met glicerine(?), misschien hebben ze gelijke maar dat kost 22 euros per stuk en vind ik een beetje te...
Heb ik vak op internet en in andere foto`s, en ik zie geen glicerine in... maar toch blijft de meters met veel demping... Kan ik misschien iets tussen indoen bij de meters en de slagen?
Ik denk meer en meer in de oplossing van pascal s... Hoe veel zal dat kosten, de carb. afstellen?

Ka100, bavel
Oud 06-08-2011, 13:36   #9
gerardw

Hallo,K100,
ik heb destijds ook zelf mijn vacuum meters gemaakt.
door de vacuum werking van de carb,aanzuig/stop/aanzuig,gaan je naalden heen en weer,dit moet je oplossen door onder elke meter een kraantje te plaatsen,of het slangetje af te knijpen,hierdoor word je naald rustig,en krijg je een betere uitlezing,1 carb,kun je niet afstellen ,de andere wel,die je niet af kan stellen dat is je referentie,hiernaar worden de andere carb,mee gelijk gesteld.het maakt niet uit wat de ref,aangeeft voor vacuum,belangrijk is dat de andere ook die naaldstand hebben,is dat gelukt dan gaan ze alle2 de carb,,of 4, gelijktijdig omhoog,en word je als door een kanon afgeschoten,ik betaalde hier in de gulden tijd 150 gulden voor,weet niet wat het nu kost,het afstellen word voorgeschreven om het elke 5000 km of na demontage van carb te herhalen.
o ja,ik verwijderde de tank en doormiddel van een dubro afwasfles,daar zit een goed op de benz slang passend tuudje aan,die ik onderste boven (zonder bodem,en met benzine gevuld stelde ik mijn motor af aan de benzine slang)
Ik hoop dat je hier wat aan heb,
de groeten ,
  Met citaat antwoorden
Oud 06-08-2011, 19:53   #10
Papa Mike
Hardcore motorrijder

Papa Mike's Avatar

Solex Silverwing
Gerardw....even een tip voor je als "nieuweling" ....kijk eens naar de datum van de post

(ps..dit is echt grappig bedoelt hoor)
Papa Mike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-08-2011, 01:01   #11
gerardw

Helemaal geen erg in gehad, maar mischien hebben andere wat aan mijn verhaal als ze het lezen,paps .Ik vond het wel leuk om op de vraag van KA 100 te reageren,
ben niet boos hoor,
  Met citaat antwoorden
Gesponsorde Links
Antwoord

Onderwerp Opties

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is op
Smilies zijn op
[IMG] code is op
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:45.

Motor Nederland

MN Motor Forum
Foto Galleries
Motor Winkels
Motor Verhuur
Motor Links

vBulletin Version 3.5.4. Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2004-2009 Motor Nederland. Alle Rechten Voorbehouden.