Favorieten - Zoeken - FAQ - Contact
Welkom op Het Leukste Motor Forum van Nederland.
Je bekijkt de site nu als gast waardoor je geen toegang hebt tot het openen van nieuwe topics of het plaatsen van reacties etc. Wacht niet en registreer je nu snel op MotorNederland.nl!
Ga Terug   Het Leukste Motor Forum van Nederland > Algemeen > Techniek

Techniek Stel je technische vragen over dingen als banden, uitlaat mods, veranderingen..

Antwoord

Onderwerp Opties
Oud 16-10-2009, 10:57   #1
Patricia
Ontdek de wereld!

Patricia's Avatar

Een flinstone duwmotor
Dan is mijn volgende vraag in navolging op het topic GPS, waar kiest men voor en waarom?
Ik wil misschien toch wel een navigatie gaan aanschaffen, maar er is inmiddels zoveel te verkrijgen (waaronder ook een hoop "oude modellen" voor een goedkopere prijs).
Ik was in eerste instantie onder de indruk van de nieuwe Garmin 660, maar die is wel errugg prijzig nog. Nu kom ik op internet ook de TomTom Rider tegen. Alleen dan wel in zoveel varianten dat ik het verschil niet meer kan vinden.
TT V2 / TT V4 / Garmin 550 / 660??????

Ik zie door de bomen het bos niet meer en moet dus een goede nav hebben om hier weer uit te komen
Ervaringen?

MN Dancing Queen
Patricia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-10-2009, 14:36   #2
scheurneusje
Hardcore motorrijder

scheurneusje's Avatar

honda cb900f hornet uit 2004
tom tom rider 2 ,
verschil met garmin is dat je voor routes meer dan 150 km moet gaan splitsen( anders teveel waypoints),
omdat tom tom anders minder mooie route gaat rijden........,
maar bij tom tom zie je onder het rijden favorieten die jij zelf hebt ingesteld,wij bv tankstation,geldautomaat en restaurants,dan zie je icoontjes hiervan op de locatie waar ze zitten terwijl je rijd,op de garmin moet je die zelf op het scherm eerst gaan zoeken...........

dus ja over allebei valt wel wat te zeggen,is maar net wat jij belangrijker vind.....

wij zijn nu tom tom gewend,en vinden garmin niet zo fijn (heeft goede vriend van ons).............

de meeswte motorrijders hebben echter garmin zie hier dat de prijs tussen garmin 550 en Tom tom niet zoveel scheelt.......

kijk hier eens .....voor revieuws

http://www.youtellme.nl/vergelijk/na...&tablemode=top

succes met je keuze,laat eens weten wat het is geworden.........

doei doei karin
Oud 16-10-2009, 16:23   #3
motormuiske
Get a Life!!

motormuiske's Avatar

Suzuku 600 GSX F
Citaat:
Orgineel gepost door brandweervrouw
tom tom rider 2 ,
verschil met garmin is dat je voor routes meer dan 150 km moet gaan splitsen( anders teveel waypoints),
omdat tom tom anders minder mooie route gaat rijden........,
maar bij tom tom zie je onder het rijden favorieten die jij zelf hebt ingesteld,wij bv tankstation,geldautomaat en restaurants,dan zie je icoontjes hiervan op de locatie waar ze zitten terwijl je rijd,op de garmin moet je die zelf op het scherm eerst gaan zoeken...........

dus ja over allebei valt wel wat te zeggen,is maar net wat jij belangrijker vind.....

wij zijn nu tom tom gewend,en vinden garmin niet zo fijn (heeft goede vriend van ons).............

de meeswte motorrijders hebben echter garmin zie hier dat de prijs tussen garmin 550 en Tom tom niet zoveel scheelt.......

kijk hier eens .....voor revieuws

http://www.youtellme.nl/vergelijk/na...&tablemode=top

succes met je keuze,laat eens weten wat het is geworden.........

doei doei karin

errug belangrijk

motormuiske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-10-2009, 18:36   #4
scheurneusje
Hardcore motorrijder

scheurneusje's Avatar

ja idd erug belangrijk
Oud 16-10-2009, 19:28   #5
Dr.(love) richard
IK DOE ALLES MET "PASSIE"

Dr.(love) richard's Avatar

sportster XR1200
stratenboek werkt ook goed !!!! maarre ik heb TT 2
Oud 16-10-2009, 21:00   #6
Ronald
Mean Green Machine

Ronald's Avatar
    MN Donateur!
Solex 2004
Ik he de garmin ben er tevreden mee. heb al veel moie routes erin gemaak en gereden. Maar het blijft gewoon wat je gewend bent en wat je er voor over hebt.
Ronald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-10-2009, 11:40   #7
Nald
deur-DONDEREN

Nald's Avatar
    MN Donateur!
Solex 1198 + Solex 954RR
Ik heb ook de Rider V2. V4 is er niet eens.
Ben er tevreden over en het is niet afhankelijk van de km's die een route kan zijn, maar van de 48 waypoints. Hier in Nl heb je er veel nodig door het uitgebreide wegennet, maar in het buitenland kan ik goed zat routes maken van 250 - 300km met die 48 punten. Routes kun je in het gratis programma tyre maken.

Op vakantie heeft idd bijna iedereen de Zumo550, die zijn echter storings gevoeliger als de Rider. Alle twee hebben ze zijn voor en nadelen.

Het grootste nadeel van de V2 is.
1 - Je moet perse bij waypoint 1 beginnen en kunt de route niet halverwege oppakken.
2 - Je moet alle waypoints afrijden, anders blijft hij je terug sturen. Je kunt dit alleen omzeilen door stil te gaan staan en aanvinken dat je een bepaald punt overslaat.
3 - Toch wel beperkte aantal waypoints.
Nald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-10-2009, 13:43   #8
scheurneusje
Hardcore motorrijder

scheurneusje's Avatar

@ nald,

heb jij een site van dat programma tyre,
zelf ben ik aan het stoeien met onroute van de anwb,werkt ook wel maar ritten van meerdere dagen met overnachtingen erin ben ik nog mee bezig,en dan moet ik zeggen ze ook nog gaan splitsen omdat TT anders de route anders maakt...
pff gaat veel tijd in zitten,en ben bezig voor route van volgend jaar 14 dagen met motor,eifel,zwarte woud,oostenrijk,itlaie,zwitserlan,frankrijk,luxemb urg......dus tips zijn altijd welkom.

doei doei karin
Oud 17-10-2009, 17:01   #9
Nald
deur-DONDEREN

Nald's Avatar
    MN Donateur!
Solex 1198 + Solex 954RR
Citaat:
Orgineel gepost door brandweervrouw
@ nald,

heb jij een site van dat programma tyre,
zelf ben ik aan het stoeien met onroute van de anwb,werkt ook wel maar ritten van meerdere dagen met overnachtingen erin ben ik nog mee bezig,en dan moet ik zeggen ze ook nog gaan splitsen omdat TT anders de route anders maakt...
pff gaat veel tijd in zitten,en ben bezig voor route van volgend jaar 14 dagen met motor,eifel,zwarte woud,oostenrijk,itlaie,zwitserlan,frankrijk,luxemb urg......dus tips zijn altijd welkom.

doei doei karin

Natuurlijk.
http://www.janboersma.nl/gett/index.php

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je beter gewoon 1 lange route kunt maken in Tyre over de wegen die jij wilt, vervolgens splitsen in stukken van 48 waypoints en gewoon onderweg kijken waar je gaat slapen. Altijd wel een hotelletje vrij en is het slecht weer kun je eerder stoppen.

Mooi rondje door de alpen is bv.

GroSSglockner
Staller Sattel
Via Cortina naar Passo di Falzarego
bv overnachting in Arabba (genoeg hotels)
Passo Pordoi
Passo della Mendola
Gavia Pass (zeer mooi)
bv overnachting in Bormio
Stelvio omdat hij nu eenmaal zo bekend is
Fluelapass
Julierpass
San Bernadino
San Gottardo
bv overnachting in Andermatt
Furkapass
Grimselpass

Heb je al een aardig stuk.

Laatst aangepast door Nald : 17-10-2009 om 17:31.
Oud 17-10-2009, 18:01   #10
ElectraWillem
Weekendrijder

ElectraWillem's Avatar

Harley Davidson FLHTI
Citaat:
Orgineel gepost door Patricia
Dan is mijn volgende vraag in navolging op het topic GPS, waar kiest men voor en waarom?
Ik zie door de bomen het bos niet meer en moet dus een goede nav hebben om hier weer uit te komen
Ervaringen?

Zelf gebruik ik met plezier de Garmin Zumo 550. De Zumo 500 is met net te beperkt en de 600 is me nog iets te nieuw. Wat betreft de opmerkingen hier over de problemen met de 550 ben ik het niet eens. Vrijwel alle fouten die gemaakt worden hebben te maken met het niet juist inlezen, maken en gebruiken van routes en software door de gebruikers zelf en liggen vaak niet aan het apparaat zelf. Bij de Zumo 550 is het aantal waypoints geen thema. Ik maak er zoveel ik zelf nodig heb.
Ik heb in mijn Zumo circa 19000 handige poi's zitten die ik wil zien, waaronder alle dealers van mijn merk in europa, nog circa 500 MP3's, en talloze routes op een 4GB SD card die ik elk moment van de dag kan inladen.
Verder is bij de Zumo de triplog die op de achtergrond draait heel handig, aangezien ik later thuis de hele reis weer kan terugzetten in een route, of kan bekijken in Google Earth. Ook het WiFi gedeelte van de zumo werkt perfect.

De Zumo is meer een GPS voor wie iets meer wil of voor de gevorderde GPS hobbyist. Wil je gewoon van A naar B knallen, is deze echt te duur.

grtz ElectraWillem.
Oud 17-10-2009, 19:41   #11
Nald
deur-DONDEREN

Nald's Avatar
    MN Donateur!
Solex 1198 + Solex 954RR
Citaat:
Orgineel gepost door ElectraWillem
Zelf gebruik ik met plezier de Garmin Zumo 550. De Zumo 500 is met net te beperkt en de 600 is me nog iets te nieuw. Wat betreft de opmerkingen hier over de problemen met de 550 ben ik het niet eens. Vrijwel alle fouten die gemaakt worden hebben te maken met het niet juist inlezen, maken en gebruiken van routes en software door de gebruikers zelf en liggen vaak niet aan het apparaat zelf.

Dan mag jij het aantal vastlopers eens verklaren. Nu voor het tweede jaar zijn er 2 van de tien vastgelopen. Meestal wel met een reset op te lossen, maar je moet wel weten hoe. En 75 procent weet dus niet hoe. Een enkele jeer gaat hij helemaal niet aan de praat. En geloof ik heb genoeg ervaring middels de groepsreizen die wij altijd doen.

Verder een goed ding hoor, maar ze zijn nu eenmaal niet geheel foutloos.
En idd zijn er heel veel gebruikers die zo'n ding kopen en denken dat ze verder niks hoeven te doen, maar dat is bij de TT ook zo.

Verder is dat triplog erg leuk en mis ik ook op de TT, maar je krijgt erg veel routes aangeboden die met een triplog zijn gemaakt. Iets van 600 via punten en elke keer dat hij fout reed ga jij dat ook. Er wordt steeds meer rommel aangeboden kwa routes.

Gevorderde GPS hobbyist is denk de verkeerde benaming. Het is gewoon de betere en completere motor gps voor vakanties en trips.

Laatst aangepast door Nald : 17-10-2009 om 19:47.
Oud 22-10-2009, 09:49   #12
Patricia
Ontdek de wereld!

Patricia's Avatar

Een flinstone duwmotor
Thanks voor alle reacties tot nu toe.
Moet zeggen dat het me nog wel een beetje duizeld allemaal.

Als ik het goed begrijp zijn er eigenlijk maar 3 systemen om uit te kiezen.
De TT en de zumo 550 en 660.
Het aantal waypoints is dus iets om rekening mee te houden.
Van de TT kan ik dat nergens terug vinden. De 550 heeft er 500 en de 660 heeft er 1000. Dus in dat opzicht is de 660 veel aantrekkelijker?

Bediening is van beide niet al te ingewikkeld begrijp ik?

En heeft toevallig ook al iemand een Zumo 660 gekoppeld gehad met een Scala Rider? En met z'n mobiel? Werkt dit goed?

En als ik het goed begrijp moet je bij alle systemen een route invoeren via een of ander programma op je computer om hem dan over te zetten op je nav

Ppfffff....... begin bijna te denken dat ik toch meer een "plak gewoon een kaart op je tank"persoon ben.

MN Dancing Queen
Patricia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-10-2009, 13:29   #13
scheurneusje
Hardcore motorrijder

scheurneusje's Avatar

he,de tom tom kan maar 48 waypoints kwijt,en als je mooiere route wilt maken dan doe je dat inderdaad met een programmetje op je computer,lekker werk voor in de winter.

scalia werkt ook met garmin,maar zit er geloof ik niet standaard bij,dus let daar op want dat kost ook weer ongeveer 100 euries................

en mobiele telefoon,op de site van garmin of tom tom net wat je gaat kiezen,staan welke typ's gsm compitabel zijn met navigatie..........

enne je kan ook zelf met tom tom zeggen ik wil hier of daar naar toe en dan vermijd snelwegen,maar met programma heb je meetsal mooiere routes....

doei doei karin
Oud 22-10-2009, 17:34   #14
Dr.(love) richard
IK DOE ALLES MET "PASSIE"

Dr.(love) richard's Avatar

sportster XR1200
Harley-Davidson en Garmin kondigen trots de lancering aan van de Harley-Davidson® Roadtech™ zūmo 660. Een op maat gemaakt navigatiesysteem voor motoren en bovendien speciaal ontworpen voor gebruik in Europa. Dit navigatiesysteem heeft een fraai gestroomlijnd design, is handschoenvriendelijk en beschikt over een volgens de IPX7 standaard waterdicht 4.3 inch touch screen dat zelfs in de zon goed te lezen is. De Road Tech zūmo wordt geleverd met vooraf geladen kaarten die hem ideaal maken om stads- en landelijke wegen te verkennen. De vooraf geladen European City Navigator NT kaarten bieden een volledige lijst met interessante plaatsen (Points of Interest) zoals hotels, restaurants, tankstations en attracties. De Road Tech Zūmo 660 is beschikbaar vanaf november 2009 bij Central Harley-Davidson en heeft een verkoopprijs van € 705,- inclusief BTW (exclusief montage)
Oud 22-10-2009, 18:05   #15
scheurneusje
Hardcore motorrijder

scheurneusje's Avatar

705 euro ,en zit er zeker ook geen scailo headset bij
Antwoord

Onderwerp Opties

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is op
Smilies zijn op
[IMG] code is op
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:37.

Motor Nederland

MN Motor Forum
Foto Galleries
Motor Winkels
Motor Verhuur
Motor Links

vBulletin Version 3.5.4. Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2004-2009 Motor Nederland. Alle Rechten Voorbehouden.